Dzirnavu iela 34a-8,
Rīga LV-1010, Latvija
Tālrunis: 67503730
Fakss: 67503729
e-pasts: iac@latnet.lv
Katrs rīts sniedz mums iespēju būt citādiem, nekā mēs bijām vakar,
tas sniedz mums izdevību būt labākiem, nekā mēs bijām vakar,
tas sniedz mums izaicinājumu sevi pāraugt, sevi pilnveidot un sevi pārspēt.
/V.Vīķe – Freiberga/
Kā atzina projekta „Dzīvot Latvijā 4” dalībnieki, 2. moduļa „Latvijas ekonomikas un sociālās sistēmas aktualitātes: cilvēka un sabiedrības attīstības un izaugsmes iespējas” bija labs piemērs tam, kā runāt par būtiskām lietām konkrēti un saprotami, izmantojot visas cilvēkam dotās maņas – klausoties, skatoties, taustot, sasmaržojot un izgaršojot Latviju caur tās daudzveidīgajiem darinājumiem.
Lasīt visu >>Kas notiek ar skolu un visu gadsimtiem būvēto izglītības iegūšanas un novērtēšanas sistēmu mūsdienu tehnoloģiju un globalizācijas ietekmētajā laikmetā? Kā mācīties? Kā mācīt? Ko iesākt ar to, ko esam iemācījušies? Par to un citu uzklausīsim ekspertu viedokļus, iepazīsimies ar Latvijā radītiem prakses piemēriem, diskutēsim un iedvesmosimies starptautiskajā izglītības forumā „Skola digitālajā laikmetā”, kas Radošās darbības nedēļas Radi!2015 ietvaros notiks 2015.gada 13.martā Rīgā, Biznesa augstskolas Turība telpās. Uz forumu aicināti skolotāji un skolu vadītāji, izglītības pārvalžu darbinieki, IZM un pakļautības iestāžu darbinieki, vecāki un visi, kuriem rūp un interesē mūsdienīga izglītība. Reģistrācijai izmantojiet saiti http://ejuz.lv/forumsradi2015. Vairāk informācijas par Radošās darbības nedēļu Radi!2015 http://www.radilatvija.lv/
„Esam gandarīti, atskatoties, cik daudz paveikts īsā laika posmā un cik būtiski jautājumi iekustināti,” tā var teikt, atskatoties uz 2014. gadā īstenoto projektu „Rumbulas atbalss: paplašinot holokausta izglītības pieredzi”, kurā aktīvi piedalījās piecu Latvijas skolu skolēni un skolotāji. Rezultāti ir patiesi nozīmīgi un tālejoši, piemēram, jaunu mācību materiālu tapšana un piemiņas vietu sakārtošana Brocēnu novadā, mūzikas, mākslas, dejas un vēstures integrācija Daugavpilī, atklāsme, cik aizraujoši skaidrot citiem to, ko zini un par ko interesējies pats. Ja vēstures izzināšana sniedz prasmes un rada vēlmi aizdomāties par šodienu, tad sasniegts pedagoģiskais un cilvēciskais mērķis; vēl jo vairāk tāpēc, ka arī šodienas notikumi nav viennozīmīgi. Lasiet skolu pieredzes un iedvesmojieties jauniem darbiem sadaļā Par vēsturi, šodienu un sevi.
Lasīt visu >>Ar prieku laižam tautās projekta „Mācāmies mācīties” rezultātā tapušo metodisko materiālu, kas apkopo radošas un praktiskas idejas, kā mācīšanos padarīt interesantu, jēgpilnu un apvienojošu. Projekta ietvaros sešos Latvijas novados cits no cita, kopā un atsevišķi mācījās lieli un mazi – bērni, skolotāji, vecāki, citi apkaimes iedzīvotāji. Tika mērīts novads, rīkots sporta un fizikas festivāls, vecāku forums, notika satikšanās ar lelli Lupi un citiem stāstu un pasaku draugiem; tika veidotas filmiņas un spēlēts teātris, lai mudinātu lasīt grāmatas, un vēl un vēl. KĀ to visu darīt palīdzēs saprast šeit ievietotais metodiskais materiāls.
Lasīt visu >>Integrācijas programmas „Dzīvot Latvijā” pirmo daļu „Es Latvijas sabiedrībā” projekta dalībnieki izzināja seminārā un Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā, iepazīstoties ar Latvijas vēsturi, raksturīgāko Latvijai un tās cilvēkiem. Lai labāk izprastu apgūto, programmā paredzēts mācīties arī praktiski – tikties ar Latvijas iedzīvotājiem dažādos novados, ieskatīties, kā cilvēki dzīvo ikdienā, kā atpūšas, kā kopj un glabā vēsturi un tradīcijas, kā dara krāsaināku savu un līdzcilvēku dzīvi.
Lasīt visu >>Šī gada 1.februārī biedrība “Izglītības attīstības centrs” (IAC) uzsāk projektu „Globālā izglītība – iesaistei, izaugsmei, ilgtspējai’’. Tā mērķis ir iepazīstināt starptautisko sabiedrību ar Latvijas labo praksi globālās tematikas integrēšanā formālajā izglītībā, kā arī veidot pieredzes apmaiņas platformu izglītības jomas profesionāļu sadarbībai Eiropas Savienības un Austrumu partnerības valstīs. Projekta īstenošana ir iekļauta Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē notikumu kalendārā.
Lasīt visu >>Šodien, 28. janvārī Parīzē sākas Otrais UNESCO globālā pilsoniskuma izglītībai veltītais forums. Visā pasaulē aktualizējas jautājums par nepieciešamību pārskatīt izglītības lomu un mērķus atbilstoši tam, kas nepieciešams un ko vēlamies 21. gadsimtā. Izglītības speciālisti, politiķi un praktiķi aizvien vairāk akcentē nepieciešamību veidot tādu izglītību, kas veicina ne vien jaunās paaudzes kognitīvo prasmju, bet arī tādu vērtību, attieksmju un prasmju attīstīšanu, kas nepieciešamas, lai veidotu mierīgāku, taisnīgāku, iekļaujošu un ilgtspējīgāku pasauli.
Lasīt visu >>22. un 23. janvārī IAC telpās notika projekta „Dzīvot Latvijā – 4” pirmais seminārs, kurš pulcēja apmēram 50 dažāda vecuma un pieredzes cilvēku no visdažādākajām pasaules malām: Maskavas, Pēterburgas un vairākām Sibīrijas pilsētām Krievijā, no Taizemes, Birmas, Ukrainas, Kazahstānas, Baltkrievijas un citām vietām. Vairāk informācijas par semināra un projekta gaitu šeit.
Lasīt visu >>No 2015. gada 1. februāra Izglītības attīstības centrs uzsāk gatavošanos projekta ‘’Globālā dimensija sociālo zinātņu mācību priekšmetos’’ noslēguma multiplicēšanas un pieredzes apmaiņas aktivitātei – forumam ‘’ Globālā izglītība – iesaistei, izaugsmei, ilgtspējai’’, kura norise notiek Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē ietvaros. Projekta apraksts Latvijas prezidentūras ES padomē mājas lapā: www.eu2015.lv
В сотрудничестве с коллегами из Mondo, Центр развития образования в декабре 2014, опубликовал ‘’Портфолиo материалoв по глобальному образованию’’, который сочетает в себе лучшие примеры школ, участвующих в апробации материалoв по глобальному образованию в проектe ‘’Глобальный аспект социальных дисциплин в формальном образовании’’. Это издание является помощником для расширения возможностей, знаний и обучения таких тем глобального образования, как миграция, сотрудничество в области развития, участия международного сообщества в решении глобальных проблем и т.д. В рамках данного проекта эксперты Глобального образовательного центра Mondo адаптировали материал по глобальному образованию для школ национальных меньшинств с русским языком обучения. В этом портфолио мы кратко представим несколько отдельных тем из материала. Cмотреть Портфолиo на странице 65