Dzirnavu iela 34a-8,
Rīga LV-1010, Latvija
Tālrunis: 67503730
Fakss: 67503729
e-pasts: iac@latnet.lv
Katrs rīts sniedz mums iespēju būt citādiem, nekā mēs bijām vakar,
tas sniedz mums izdevību būt labākiem, nekā mēs bijām vakar,
tas sniedz mums izaicinājumu sevi pāraugt, sevi pilnveidot un sevi pārspēt.
/V.Vīķe – Freiberga/
Programmas » Metodika
Programma piedāvā pedagogiem attīstīt prasmes, kā organizēt un vadīt mācību procesu, kurā vecāko klašu skolēni mācās domāt kritiski un pilnveido savu mācīšanās prasmi. Iekļauts darbs ar materiālu vidusskolēniem „Kritiskās domāšanas pamati”, kas palīdz attīstīt skolēnu prasmes domāt patstāvīgi, analizēt un vērtēt informāciju un notikumus dažādos kontekstos, definēt un risināt problēmas, pieņemt alternatīvus viedokļus, veidot pamatotus argumentus, pieņemt lēmumus. Kursā tiek piedāvāts saturs un aktivitātes, kas attīsta skolēnu lasīšanas kompetenci un domāšanas prasmes, organizējot uz problēmu risināšanu balstītu mācību procesu, attīstot prasmi strādāt ar dažādiem informācijas avotiem un kontekstiem.
Programmas ietvaros piedāvājam paraudzīties uz iespējām un izaicinājumiem, ar kuriem skola sastopas mūsdienu mainīgajā pasaulē, un pilnveidot zināšanas un prasmes veidot mūsdienīgu izglītības iestādes kultūru un ikdienas darbu. Radīsim iespēju izglītības iestāžu vadītājiem iepazīties ar inovatīviem paņēmieniem ikdienas administratīvo un skolas filozofijas/vīzijas jautājumu risināšanā un vadīšanā; attieksmes veidošanā un stereotipiskas domāšanas mazināšanā, emocionālās inteliģences attīstīšanā. Programmā iekļauti tēmu bloki: pārmaiņu vadība, kvalitatīvas izglītības principi, sadarbība un komunikācija, skola kā sabiedrības resurss.
Programmas ietvaros piedāvājam paraudzīties uz iespējām un izaicinājumiem skolai mūsdienu mainīgajā pasaulē. Programmas ir veidota un tiks īstenota, lai izglītības iestāžu vadītāju vietnieki un metodisko apvienību vadītāji kļūtu par ieinteresētiem un prasmīgiem savas skolas profesionālo resursu attīstītājiem. Programma piedāvā:
- apzināt veidus, kā izveidot efektīvu atbalsta un sadarbības sistēmu vienas skolas skolotāju starpā, kuras pamatā ir profesionālās pieredzes un resursu izvērtējums un katra skolotāja pašvirzīta profesionālo pilnveide, kurā ietvertas arī psiholoģiskās tēmas – atbalsts saskarsmes un stresa pārvarēšanas iemaņu attīstīšanā;
- izzināt attīstības/globālās izglītības saturu un metodiku kā vienojošu elementu, lai skolas darba plānošanas galvenais dokuments būtu mūsdienīgs, uz skolēna vispusīgu izaugsmi orientēts, balstīts sabiedrības iesaistīšanā, atvērts globālās pasaules izaicinājumu izpratnei;
- paplašinājāt pieredzi darbā ar ārējiem un iekšējiem normatīvajiem dokumentiem, akcentējot komandas darbu dokumentu izstrādē un pilnveidē; rosināt programmas dalībniekus dažādām idejām pedagoģiskās padomes sēžu efektivitātes un lietderības celšanai, skolas pašnovērtējuma veidošanas aspektiem un racionālai izmantošanai darbības uzlabošanā.